Friday, July 2, 2010

گزارشی از روز چهارم فستیوال توسعه دهندگان گوگل



امروز اول جولای 2010 در روز چهارم از فستیوال توسعه دهندگان  گوگل که به مدت 5 روز در سیدنی برگزار می شود ، شرکت کردم. ابتدا آقایان  Timothy Jordan  و Will Norris به معرفی Buzz Api ها پرداخت و نمونه های آن را معرفی کرد . سپس  در مورد زبان برنامه نویسی آن ( پایتون Python ) توضیحاتی  ارائه داد. در جلسه بعد از ظهر نیز کارگاه کد نویسی آن برگزار و به 3 نفر از افرادی که در آن کارگاه بهترین نمونه ها را نوشتند ، جایزه ای ( تی شرت با آرم Buzz  ) داده شد. 
نکات حاشیه ای :
به طور کلی فضا ، فضای برنامه نویسی open source  بود که من چیزی از اون نمی دونستم . لب تاپ اغلب افراد سیستم عامل مکینتاش بود که این هم برای من جالب بود . کلا هیچ کس ( به غیر از من ) با لباس رسمی نیامده بود. سخنرانان، هر دو گوشواره داشتند و خلاصه اینکه من تصور دیگه ای از برنامه نویسهای گوگل داشتم ( راستی مگه گوشواره چه مشکلی داره ؟! ) و خب جدای از بحث گوشواره ، برخورد خیلی صمیمی و شادی با شرکت کنندگان داشتند . ساختمان گوگل بسیار دوست داشتنی بود و محلی هم برای بازی و موزیک نواختن و ... داشت . هیچ ایرانی غیر از من در جلسه نبود که به نظر من  نشان تعدد علاقه مندان ایرانی به Python است ! کلا خیلی چیز خاصی نبود دیگه! در حد سمینارهای شرکت متاکوی اصفهان بود خدائیش فقط اینها چنان تند تند انگلیسی حرف می زدند که نصف حرفهاشون را نمی فهمیدی. دوستان علاقه مند می توانند از لینکهای آموزشی زیر استفاده کنند :
http://code.google.com/edu/languages/google-python-class/
http://code.google.com/p/buzz-bingo/
http://www.google.com/buzz/apps

1 comment:

پرنده مهاجر (امیر) said...

بابا کنفرانس خفن... بابا منبع باز (Open Source)! خیلی چاکریم.

به شادی جان سلام برسون و بگو غیبتت طولانی شده ها... بعد شاکی نشی آخر ترم بگی نمره می خوام... دارم مشروط می شم و از این حرف ها... ;)