Tuesday, February 9, 2010

قوانین جدید و محدودیتهای ایجاد شده برای کامپیوتری ها

همانور که احتمالا مشاهده کرده اید ، قوانین جدیدی برای مهاجرت به استرالیا وضع شده و CSL ( مهارتهای ضروری مورد نیاز ) که اغلب مهارتهای کامپیوتری بوده اند ، حذف شده و کار مهاجرت برای مهندسان کامپیوتر کمی سخت تر شده است. البته این تغییرات به نظر من به اینجا ختم نمی شود و باید منتظر تغییرات دیگری هم بود که شرایط جدیدی را برای مهندسان کامپیوتر مشخص می کند . بسیاری از دوستان از این تغییرات به شدت ناراحت بودند ولی باید خدمتشان عرض کنم که اگر چه این تغییرات در نگاه اول به نفع ما نیست ، ولی به نظر من در نهایت به سود ما است. برادر خانم من که فوق لیسانس عمران دارد الان حدود یک سال است که در استرالیا بیکار است و وضعیت استخدام و کار خیلی جالب نیست . دوستان فراموش نکنند که هزاران پرونده از مهندسین کامپیوتر هندی نیز در اداره مهاجرت استرالیا وجود دارد که باور کنید اگر یک چهارم آنها هم موفق به گرفتن ویزا شوند ، اونوقت ما در استرالیا غازچرانی هم نمی توانیم بکنیم. من تجربه کار در شرکتهای خارجی را دارم و به چشم خود دیدم که یک سری ملیتها مثل هندی ها و مصری ها اولین کاری مهمی که پس از استخدام انجام می دهند ، زیر آب زنی پرسنل غیر هموطن خود است و عملا اجازه استخدام به هیچ غیر هموطنی را نمی دهند . دوستان عزیز ، شما اگر به برگه اسسمنت خود نگاه کنید پایین آن نوشته
IT Professional shape our future.
خب وقتی در یک مملکتی یک چنین دیدگاهی وجود داره ، مطمئن باشید که راه ورود متخصصین آی تی را نمی بندند ولی ممکن است در مقاطعی سیاستهای جذب نیروی کاریشان عوض شود . پس صبر کنید و با نگاه مثبت منتظر خبرهای بهتر باشید

No comments: