Friday, April 20, 2012

برنامه فارسی در رادیوی کامیونیتی ها


همه ما وقتی مهاجرت کردیم، آرزوها و اهدافی داشتیم که در کشور خودمان بهش نرسیده بودیم و دنبال فضای مناسبتری برای انجام و رسیدن به اونها بودیم. این اهداف و آرزوها ، طیف وسیعی را بسته به هر سلیقه و تفکرات هر شخص در بر داشت از جنبه های اجتماعی ، سیاسی گرفته تا اهداف اقتصادی. آدمهایی مثل من که سیاسی نیستند، بیشتر، جنبه های اجتماعی مهاجرت بهشون انگیزه می داد (و می دهد). کارهایی مثل داشتن اجتماعات هنری ، فرهنگی ، بدون ایجاد مزاحمت از طرف نهادهای حکومتی، داشتن تفریحات سالم و آزادی بودن در نحوه پوشیدن ، خوردن و نوشیدن و ... از آن جمله هستند. من بعد از گذشت ماههای اول اقامتم در سیدنی (که دورانی است که هر کس بیشتر درگیر شناخت از محیط و هیجانات آن می شود) با دوستانی آشنا شدم که دور هم جمع شده بودند تا در یک محیط دموکراتیک، به فعالیتهای ادبی ، هنری و تفریحی مورد علاقه شان بپردازند. بعد از مدتی که با این جمع (کانون فرهنگی اکنون) رفت و آمد کردم، کم کم خودم نیز درگیر کارهای اجرایی و برنامه‌ریزی آن شدم و خب در حال حاضرکارهایی که انجام می دهیم ، اینهاست:
کتاب می خوانیم ، نوشته های خود را نقد و بررسی می کنیم، گروه تناتر داریم، برای بچه های ایرانی کلاس آموزش فارسی را برگزار می کنیم و ماهی یکبار هم جشن می گیریم و به رقص و پایکوبی می پردازیم. ضمنا هر سال، گاهنامه ادبی اکنون، که شامل شعر و داستانهای اعضاست را چاپ می کنیم.
اما خبر جالب در مورد این مجموعه این است که بزودی در یک رادیوی محلی ( Triple H FM) برنامه های هفتگی خواهیم داشت. این رادیو که محدوده پخش آن در شمال سیدنی است ، با بودجه دولت اداره می شود و قرار است فرصتی را به کامیونیتی‌ها (مهاجران فعال در سیدنی) بدهد تا به معرفی برنامه های خودشون ، فرهنگ و موسیقی خودشون بپردازند. قرار شده افرادی که تمایل به کمک و فعالیت در این رادیو را دارند، جلسه ای تشکیل دهند و در مورد نحوه انجام کار، تصمیم گیری کنند.
وب سایت این رایو http://www.triplehfm.com.au است و من به محض قطعی شدن برنامه زمانی پخش برنامه فارسی ، آن را به اطلاع شما می رسانم. (می توانید دانلود کنید)
همینجا از کسانی که علاقمند به فعالیتهای اجتماعی هستند، دعوت می کنم به اعضای کانون اکنون ملحق شوند و یا برای اطلاع از برنامه های آن به AknoonCulturalCentre@gmail.com  ایمیل بزنند و بخواهند که اسمشان به لیست خبرنامه اضافه شود.




No comments: