Thursday, September 16, 2010

تازه های فناوری اطلاعات در استرالیا

-خبر اول : اخیرا طرحی در استرالیا بصورت آزمایشی اجرا می شود که در یکی از ایستگاههای مرکزی قطار شهری - Circular Quay - اینترنت رایگان وایرلس به مدت 20 دقیقه برای هر کاربر موبایل یا لب تاپ ارائه شود و در صورت استقبال در سایر ایستگاهها نیز راه اندازی شود . (لینک خبر )
- خبر دوم : دولت استرالیا طرح استفاده از وایت برد اینتراکتیو را در مدارس اجرا می کند . با استفاده از این تابلوها ، دانش آموزان می توانند با دست روی تابلو اشاره کنند و بنویسند و با برنامه های آموزشی کار کنند و یا از امکانات متصل به تابلو مثل دوربین دیجیتال برای کنفرانسها و پرینتر برای چاپ مطالب روی تابلو استفاده کنند . دولت استرالیا در برنامه ای ابتدا نحوه استفاده از این تابلوها را به معلمان آموزش می دهد .
- خبر سوم : دنبال فایلهای صوتی مرتبط با آی تی می گشتم که گوش بدم و یک مقدار با لهجه اوزی آشنا بشم ، دیدم یک رادیو به نام Tech Talk Radio وجود داره که اصلا کارش همینه و در مورد فناوری اطلاعات ( از بررسی انواع تکنولوژیهای جدید تا نقد شرکتهای موبایل استرالیا ) برنامه پخش می کنه. فکر کنم برای بچه های آی تی کار ایران هم تمرین خوبی باشه که به این رادیو گوش بدهند ( امیدوارم این یکی دیگه فیلتر نباشه!) فایلهای قابل دانلودش هم وجود داره.

No comments: