Thursday, May 27, 2010

پلانهای مختلف سیم کارتها

در استرالیا سیم کارتهای مختلفی مثل Lebara ، Optus, Vodafone و ... وجود دارد که به توصیه یکی از دوستان سیم کارت optus خریدم . 30 دلار شارژ اولیه را پرداخت کردم و بعد از 3 مکالمه کوتاه با ایران و 2 مکالمه داخلی ، دیدم شارژم تموم شد. مجددا 30 دلار شارژ کردم. این دفعه تماس با ایران نداشتم ولی در کمال تعجب دیدم که بابت هر تماس داخلی حدود 5 دلار از حسابم کم می شود. به فروشنده مراجعه کردم ، گفت من نمی دونم باید به Customer Services زنگ بزنی . بعد از تماس با Customer Services متوجه شدم که پلانی که الان از آن استفاده می کنم سرویسهای زیادی دارد و خیلی گران است. شخصی که باهاش صحبت کردم هندی بود وتاریخ  ایران را از من بهتر بلد بود !! خودش پیشنهاد داد پلانم را عوض کنم و حالا بابت نماس داخلی 10 سنت پرداخت می کنم. البته برای من کمی سخت بود که تلفنی منظور خودم رابرسونم ولی به هر زحمتی بود انجام شد. الان پلان Talk & Text را دارم و این نکته جالبی بود که خیلی از ایرانیهای اینجا نمی دونند.

2 comments:

مهناز said...

سلام اقا امير تبريك ميگم كه به سلامتي رسيديد .
اگر امكان داره در مورد itكارها در سيدني كمي توضيح بدين و بازار كارشون و در كل دستمزد و اينكه چه مقدار پول بايد همراه داشت تا خيالت واسه چند ماه اول راهت باشه و كمي هم در مورد خانومها و چيزهايي كه اونجا در بدو ورود ميتونه اذيت كننده باشه
راستي ميگن ويزا عكس دار نيست درسته؟
ممنون

Unknown said...

سلام مهناز خانم . راستش ویزا که یک برچسب است که داخل پاسپورت می جسبه و عکسی روش نیست . پول هم هر چه بیشتر بهتر ولی روی حداقل 15 تا 20 هزار دلار فکرکنید. در مورد آی تی کارها خودم در حال کسب اطلاعات هستم نتیجه قابل ارائه ای بگیرم حتما می نویسم