Thursday, January 19, 2012

Walking club - کلوپ پیاده روی

بعضی کارها پول نمی خواهد، تبلیغات نمی خواهد، فقط باید در الگوهای فکری ات جا بگیرد. در شرکتی که کار می کنم، یک برنامه پیاده روی به مدت نیم ساعت (هفته ای سه روز) ترتیب داده شده است. در این برنامه که در ساعت ناهار (از 12:30 تا 13 ) انجام می شود، فاصله ای حدود 3 کیلومتر را قدم می زنیم و ضمن انجام ورزشی واقعا بدون خرج، با هم گپ می زنیم و زبانمان را تقویت می کنیم!

Wednesday, January 18, 2012

Nilu Madadi - Sing For You

کاری فوق العاده از نیلو مددی : 

Monday, January 16, 2012

دیکتاتوری درونی


آدمهای جالبی هستند بعضی ها! معیارهای جالبی هم برای سنجش اطرافیانشون دارند! مثلا اگه خودشون پایه ثابت همه کنسرتها و جشنها باشند، اشکالی نداره، اما اگر دیدند فلان دختر یا پسر ایرانی، آخر هفته به کلاب یا کلاس رقص می رود، تا آبرویش را نبرند و انواع و اقسام تهمتها را بهش نزنند ول کن نیستند. اگر دیدند دو نفر از هم جدا شده اند تا مرد را معتاد و بدبین و زن را فاحشه نخوانند ، نمی توانند شب راحت بخوانند. اگر خودشان دو بطر ، دوبطر مشروب بخورند طوری نیست ولی اگر دیدند فلان رفیق ایرانی ، یک باکس آبجو خریده، همه جا می گویند فلانی بدمست است. اگر کسی یک روز توی حال و هوای خودش بود و درست تحویلشان نگرفت و سلام و احوالپرسی گرمی باهاشون نکرد، طرف سر خود معطل و خود بزرگ بینه ولی ماه تا ماه زنگ نمی زنند ، ببینند فلانی که خانمش رفته ایران ، اصلا بلده غذا بپزه یا نه؟ اگر موقع اسباب کشی دوستشون کمکشون نکنه، بی شعور و عوضیه ولی هفته پیش که همون دوست یک گیلاس بیشتر براش مشروب ریخته بود، آخر مرام و کلاس بوده. اگه یه دختر ایرانی رفت با یک پسر خارجی دوست شد، .... است ولی اگه خودش ترتیب دختر خارجی را داد از زرنگیش است. اگه چینی ها بچه هشت پا (baby octopus) می خورند، آشغال خورند ولی ایرانیها که کله پاچه می خورند، جزء فرهنگ والای کشورشونه. اگه یه هندی، هموطن خودش را در شرکت استخدام کرد، فاشیسته ولی اگه صد تا تقلب کرد تا رفیق ایرانیش رو استخدام کنه، آدم خوبیه. کنار دریا نگاه به زنهای دیگه اشکالی نداره ، به شرطی که کسی به زنش نگاه نکنه و ... 

دردسرتون ندم که خیلی از اون آدمها (بخوانید ما) از چیزهایی در کشور ازش رنج می بردیم و فرار کرده ایم، که توی مغزمون مثل سرطان ریشه کرده و داریم اونها را توی خانواده و جامعه اطراف خودمون به بهترین شکل! ، پیاده سازی می کنیم و من فکر می کنم تا از شر این دیکتاتوری درونی راحت نشیم از شر اون بیرونیه راحت نخواهیم شد.

Tuesday, January 10, 2012

نمایش فیلم “جزیره آهنی ” ساخته محمد رسول اف توسط سینما آزادی سیدنی


«جزیره آهنی» دومین فیلم محمد رسول اف، در جشنواره های معتبری چون کن، تورنتو، واشنگتن و سیدنی به نمایش درآمده و جایزه طاووس طلایی جشنواره بین المللی فیلم هندوستان را بدست آورده است. جزیره آهنی هرچند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران مجوز نمایش گرفته اما، کماکان اکران آن در داخل کشور با مشکلاتی روبرو است.

این فیلم که به عنوان فیلم برتر منتقدان آمریکایی در سال 2006 انتخاب شده و تاکنون در جشنواره های خارجی جوایز متعددی را به دست آورده، توانست رتبه هفتم آثار برگزیده منتقدان سینمایی را با کسب 96 درصد آرا موافق را به دست آورد. سال 2006 در مجلات و روزنامه های آمریکایی 28 مقاله مختلف در خصوص این فیلم به چاپ رسیده که از این میان 27 منتقد به تحسین این فیلم پرداخته اند.
سینما آزادی سیدنی برای ماه ژانویه این فیلم را نمایش می دهد.


Recepction: 8:00 PM
Movie starts at: 8:30 PM
Date: Friday 27 January 2012
Address: Thornleigh Community Hall, Corner of Central Ave and Phyllis Ave, Thornleigh NSW

Monday, January 9, 2012

بازدید از villawood detention centre


گروهی از ایرانیان مقیم سیدنی، تصمیم گرفته اند تا ضمن ملاقات با ایرانیان بازداشت شده در “بازداشتگاه ویلا وود اداره مهاجرت در سیدنی” به یاری آنان بشتابند. این هموطنان که برخی از آنها سالهاست در انتظار بررسی پرونده خود و تعیین تکلیف وضعیتشان از سوی اداره مهاجرت استرالیا هستند، از داشتن حداقل امکانات و مزایا محرومند و از مشکلات اساسی مثل فقدان غذا ، پوشاک و امکانات مطالعاتی مثل کتاب رنج می برند به طوریکه برخی از آنها به دلیل تغذیه نادرست مقدار زیادی وزن از دست داده اند و برخی دیگر از فرط تنهایی دچار مشکلات روحی شدیدی شده اند. یادمان باشد که اینها صرفنظر از درستی یا نادرستی کاری که انجام داده اند ، باید از حداقل حقوق یک انسان برخوردار باشند و در این شرایط چشم به راه کمکهای مادی وغیر مادی ما هستند. حتی صرف چند ساعت وقت و فقط صحبت کردن با آنها نیز ، کمک بسیار بزرگی برای آنها خواهد بود. بدین منظور برنامه ای برای بازدید هفتگی از این هموطنان و ارائه کمکهای مقدور تنظیم شده است که شما نیز می توانید در این کار خیر شرکت کنید. اقلام مورد نیاز این عزیزان شامل ظروف یکبار مصرف، مواد غذایی ، کتاب، فیلم و مجلات شاد و مهمتر از همه وقت شما عزیزان و هم صحبتی با آنان است

در صورت تمایل به شرکت در این پروژه با ساره_ شماره تلفن ۰۴۳۴۸۱۰۷۰۹ تماس حاصل فرمایید


Friday, January 6, 2012

برنامه های فرهنگی هنری ایرانیان در سیدنی

یک صفحه به نام "چه خبر" در سایت کانون اکنون ایجاد کردم برای اطلاع رسانی در مورد برنامه های هنری، فرهنگی وادبی مرتبط با ایرانیان مقیم سیدنی. در این صفحه نام برنامه ، برگزار کننده و زمان و مکان آن برنامه درج خواهد شد. شما هم اگر از رویدادهای هنری، کنسرتها، فعالیتهای ورزشی یا هر نوع فعالیت دیگر که به نحوی برای ایرانیان مقیم سیدنی مفید باشد، اطلاع دارید، می توانید آنرا به ایمیل کانون اکنون به نشانی زیر ارسال کنید. (فقط اگر ایمیلی ارسال می کنید، این نکته را مد نظر داشته باشید که برنامه های دولتی (مثل برنامه های شهرداری ) اطلاع رسانی می شوند و لازم نیست آنها را ارسال کنید.)
ایمیل کانون:
aknoonculturalcentre@gmail.com
سایت کانون: 
http://aknoonculturalcenter.com