Saturday, July 31, 2010

Problem Steps Recorder

یکی از ابزارهای جالبی که Angel Hernandez  در سمینار مایکروسافت معرفی کرد، ابزار PSR یا Problem Steps Recorder بود. این ابزار برای زمانی بسیار مفید است که بخواهید یک خطا یا مشکل را که روی کامپیوتر یا نرم افزار شما پیش می آید ، عینا به شخص نشان دهید. برای این کار ابتدا از Command Prompt دستور PSR را اجرا کنید. پنجره ای باز می شود که دکمه Start Record دارد. روی این دکمه کلیک کنید و عملیاتی که منجر به تولید خطا می شود را انجام دهید. پس از پایان کار Stop Record کنید  و نامی برای فایل مورد نظر انتخاب کنید. سپس خواهید دید که فایلی با پسوند zip. ایجاد می شود. اگر این فایل را باز کنید خواهید دید که تمام مراحل انجام کار را در فایلی با پسوند mht. ایجاد می شود که عکس مراحل ایجاد خطا را نشان می دهد. 
توضیحات بیشتر در این لینک و فیلم آموزشی آن را در اینجا ببینید. 

سمینارهای Microsoft و Oracle

در ماه گذشته در 2 سمینار شرکت کردم. اولی سمینار DeveloperDeveloperDeveloper شرکت مایکروسافت بود که با سخنرانی ویدیویی Scott Hanselman شروع شد و در 3 کارگاه مختلف ، سخنرانی های مختلفی برگزار شد که من در سخنرانی های Richard Banks  با موضوع You look like a monkey and you smell like one too با موضوع تست نرم افزار ، سخنرانی Angel Hernandez  با موضوع Some survival tips & tricks for Developers  ، سخنرانی Nick Hodge  با موضوع Adding scripting to your .Net application و سخنرانی Aaron Powell  با موضوع Secrets of an Umbraco Ninja  شرکت کردم. سطح علمی سخنرانی ها خوب بود ولی من شخصا برخی مطالب را دوست نداشتم.
سمینار دیگری که شرکت کردم ،  سمینار شرکت Oracle  بود که باید آن را Sun Oracle  نامید ( چون Sun را هم خریده ) و به بررسی و تحلیل بازار و محصولات خود پرداختند.
به طور کلی توی این سه سمیناری که در از زمان حضور در استرالیا در آنها شرکت کردم ( گوگل ، مایکروسافت و اوراکل ) مطالب مایکروسافت را بیشتر از همه پسندیدم هر چند پذیرایی اوراکل را نیز نمی توانم فراموش کنم ( جای شما خالی ، یاد سمینارهای اتاق بازرگانی افتادم ) ضمن اینکه باید اعتراف کنم که برخی از جلسات فعلا برای من جنبه تمرین listening دارد تا جنبه فنی !!!

Tuesday, July 13, 2010

کتابخانه های عمومی استرالیا

تقریبا هر محله ای یک کتابخانه عمومی دارد که شامل امکانات زیر است :
- استفاده رایگان از اینترنت ( در ساعات شلوغ سرعتش کمی پایین ولی مناسب است ) 
- خدمات پرینت به قیمت پایین
- امانت گرفتن تا 20 کتاب همزمان
- کتاب به زبانهای مختلف از جمله فارسی ( البته زیاد نیستند ) 
- امانت گرفتن سی دی فیلم ، موسیقی و آموزشی ( رایگان )
- فضای مناسب برای مطالعه بچه ها
- جستجوی کامپیوتری کتاب و مجلات
- فضای مخصوص جلسات ، کلاسهای خصوصی
- ایندکس خوب در گوگل
عضویت در این کتابخانه ها رایگان و بسیار راحت است و از ساعت 8 صبح تا 9 شب باز هستند
لینک کتابخانه محل ما ( هورنزبی )

Friday, July 9, 2010

یادش به خیر

داشتم عکسهای موبایلم رو زیر و رو می کردم ، عکسی از یکی از همکارانم ( رضا آقاطاهری ) با یک نان سنگک دیدم، یکهو دلم هوای نان سنگک کرد. یادش به خیر صبحها قبل از شروع کار ، دور هم می نشستیم و هر کسی از دری سخنی می گفت و خوش بودیم . به قول عارف : "زندگیی داشتم در ایران واسه خودمون"

Wednesday, July 7, 2010

خدمات community college ها

در هر محله ( suburb ) از سیدنی یک مرکز آموزشی خدماتی به نام community college  وجود دارد که برگزار کننده کلاسهای مختلفی از جمله کلاسهای هنری ، زبان و ... می باشد . یکی از خدمات قابل تحسین این مراکز مشاوره به افرادی است که با ویزای skilled migrate آمده اند و برای آنان جلسات مشاوره رایگان جهت ویرایش و تصحیح c.v و مشاوره کاریابی برگزار می کنند. مشاوران این مراکز که بسیار مودب و کمک کننده هستند به گرمی مراجعین را پدیرفته و لیست خدمات خود را به آنان توضیح می دهند. کلاسهای زبان این مراکز نیز قیمت بسیار مناسب تری ( 70 دلار ) نسبت به سایر مکانهای آموزشی دارد. بهترین سرویس این مراکز مشاوره خصوصی جهت کاریابی است  و حتی در صورتی که خودتان کار مرتبط با رشته تان را پیدا کنید ، با کارفرمای شما تماس می گیرند تا در صورت استخدام شما ، بیمه شما را از طرف خودشان پرداخت می کنند ( که مزیت خوبی برای استخدام شما می باشد ). سایر خدمات و کلاسهای این مراکز در وب سایتشان قید شده است . 

Friday, July 2, 2010

گزارشی از روز چهارم فستیوال توسعه دهندگان گوگل



امروز اول جولای 2010 در روز چهارم از فستیوال توسعه دهندگان  گوگل که به مدت 5 روز در سیدنی برگزار می شود ، شرکت کردم. ابتدا آقایان  Timothy Jordan  و Will Norris به معرفی Buzz Api ها پرداخت و نمونه های آن را معرفی کرد . سپس  در مورد زبان برنامه نویسی آن ( پایتون Python ) توضیحاتی  ارائه داد. در جلسه بعد از ظهر نیز کارگاه کد نویسی آن برگزار و به 3 نفر از افرادی که در آن کارگاه بهترین نمونه ها را نوشتند ، جایزه ای ( تی شرت با آرم Buzz  ) داده شد. 
نکات حاشیه ای :
به طور کلی فضا ، فضای برنامه نویسی open source  بود که من چیزی از اون نمی دونستم . لب تاپ اغلب افراد سیستم عامل مکینتاش بود که این هم برای من جالب بود . کلا هیچ کس ( به غیر از من ) با لباس رسمی نیامده بود. سخنرانان، هر دو گوشواره داشتند و خلاصه اینکه من تصور دیگه ای از برنامه نویسهای گوگل داشتم ( راستی مگه گوشواره چه مشکلی داره ؟! ) و خب جدای از بحث گوشواره ، برخورد خیلی صمیمی و شادی با شرکت کنندگان داشتند . ساختمان گوگل بسیار دوست داشتنی بود و محلی هم برای بازی و موزیک نواختن و ... داشت . هیچ ایرانی غیر از من در جلسه نبود که به نظر من  نشان تعدد علاقه مندان ایرانی به Python است ! کلا خیلی چیز خاصی نبود دیگه! در حد سمینارهای شرکت متاکوی اصفهان بود خدائیش فقط اینها چنان تند تند انگلیسی حرف می زدند که نصف حرفهاشون را نمی فهمیدی. دوستان علاقه مند می توانند از لینکهای آموزشی زیر استفاده کنند :
http://code.google.com/edu/languages/google-python-class/
http://code.google.com/p/buzz-bingo/
http://www.google.com/buzz/apps